THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tak tady si někdo výrazně koleduje o zásah dlouhých prstů cenzorových, poznamenal jsem si sám pro sebe, když jsem poprvé uzřel onen hezoučký cover nového alba AVULSED. Ostatně, obscénní Španělé jsou podobně zvrhlými obrázky již dávno proslulí, stačí si jen vzpomenout na výstavní řezbářskou práci, kterou předvedly ostré nožíky dvou rozdováděných slečen na obálce „Stabwound Orgasm“ (1999). Bylo by však chybou uvádět jméno AVULSED pouze a jen ve spojení s obludnou grafikou nebo pro metalovou hudbu ne příliš typickou zemí původu. Tím jediným pravým termínem, se kterým by se měla neotesaná sebranka z Madridu spojovat, je totiž kvalitní death metal.
Je všeobecně dobře známo, že ze středomořských destinací povstalo již mnoho učedníků, kteří to v extrémních řemeslech dotáhli mnohem dále než na výuční list. Za všechny jmenujme řecké mystiky SEPTIC FLESH, španělské mistry skalpelů a svorek HAEMORRHAGE nebo portugalské vlky MOONSPELL – všechno to pojmy, se kterými bylo, je a bude nutno počítat. Pokud se však zaměříme na brutálně deathovou stranu metalového spektra, tak vedle stále se lepšících Malťanů BEHEADED musíme zcela jednoznačně uvést právě AVULSED.
Horkokrevná čtveřice se nikdy nesnažila o přehnaně technicky náročnou produkci, veškerý svůj um naopak s úspěchem investovala do čitelnější, maximálně hrubozrnné formy kovu smrti, kterou musí díky CANNIBAL CORPSE znát i ten největší diletant. I přes chybějící instrumentální krkolomnost není „Gorespattered Suicide“ vůbec stereotypním nebo snad dokonce nudným albem. Pestrost nahrávky se dosahuje úplně jinými prostředky, totiž prací s atmosférou (viz „Filth Injected“) a především přítomností nezvykle silných melodií, což není v kontextu silně okrajového gore/deathu zrovna častým jevem. Právě díky integraci chytlavých linek se AVULSED podařilo poměrně s úspěchem vystoupit z početného zástupu podobně znějících kapel. Ostatní atributy, tolik typické pro brutální death metal americké provenience, (guttural growlem vycházejícím z kotců toho nejzapadlejšího vepřína počínaje, a vysypanou rytmikou konče) však zůstaly bez porušení zachovány. Výsledkem je tedy vcelku pestrá směsice, která má reálnou šanci oslovit jak tolerantní melody/deathers, tak i ortodoxní smrtihlavy (přičemž těm druhým jmenovaným se „Gorespattered Suicide“ bude zamlouvat nepochybně více). Nikterak revoluční, leč na poslech velmi příjemná nahrávka.
Nové album AVULSED má reálnou šanci oslovit širší spektrum posluchačů, tolerantními melody/deathers počínaje a ortodoxními smrtihlavy konče (přičemž těm druhým jmenovaným se „Gorespattered Suicide“ bude zamlouvat nepochybně více). Nikterak revoluční, leč velmi příjemná nahrávka.
7 / 10
David Sánchez González (Dave Rotten)
- zpěv
José María De Miguel Orero (Cabra)
- kytara
Juan Carlos Limón Calvo (Juancar)
- kytara
Antonio Carlos Rodríguez Espigares (Tana)
- baskytara
Riky
- bicí
1. Gorespattered Suicide
2. Burnt But Not Carbonized
3. Filth Injected
4. Infernal Haemorrhoids
5. 4 N Sick
6. Harvesting The Blood
7. Let Me Taste Your Flesh
8. Hoax Therapy
9. Divine Wine
10. Protervia
11. Eat Foetal Mush
12. Ace Of Spades (MOTÖRHEAD cover)
Revenant Wars (EP) (2013)
Ritual Zombi (2013)
Nullo (The Pleasure Of Self-Mutilation) (2009)
Reanimating Russia 2007 (DVD) (2007)
Reanimations (2006)
Gorespattered Suicide (2005)
Yearning For The Grotesque (2003)
Bloodcovered (MCD) (2001)
Stabwound Orgasm (1999)
Seven Years Of Decay (1999)
Cybergore (1998)
Eminence In Putrescence (1996)
Carnivoracity (MCD) (1995)
Promo 95 (demo) (1995)
Carnivoracity (7 EP) (1994)
W/Acid Death (split 12 LP) (1994)
Deformed Beyond Belief (demo) (1993)
Embalmed In Blood (demo) (1992)
Vydáno: 2005
Vydavatel: Metal Age Productions
Stopáž: 44:48
Produkce: AVULSED a Erik Rutan
Studio: VRS Studios (Madrid), Mana Recording Studios
Kontakt: AVULSED, P.O.Box 50562, 28080 Madrid, Spain
"Stabwound orgasm" ma svojho času prekvapil oveľa viac, ale ani "Goresplattered suicide" nie je úplne zbytočný album - síce neprináša absolútne nič nové a nepočuté, no isto sa nájdu jedinci, ktorí pri ňom strávia chvíle šťastia... ;-))) Občas si ho aj ja dám s chuťou...
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.